PROCEDURY PRZYJĘCIA DO PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 2 W RZESZOWIE
- Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i nieodpłatne. Nie jest wymagane skierowanie od lekarza.
- Poradnia przyjmuje wyłącznie wnioski z właściwego powiatu tj. miasto Rzeszów.
- Sekretariat Poradni jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30.
- Zgłosić dziecko do Poradni może tylko rodzic, prawny opiekun lub sam pełnoletni uczeń.
- Wniosek o przyjęcie dziecka można wypełnić bezpośrednio w sekretariacie Poradni lub pobrać z Naszej z zakładki „DOKUMENTY DO POBRANIA” i wysłać drogą
e-mailową na adres biuro@ppp2.rzeszow.pl oraz przez platformę ePUAP. - Dokumentacja wskazana przy zgłoszeniu dziecka/ucznia na badania psychologiczno-pedagogiczne:
- wniosek rodziców/prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia z możliwie dokładnie sprecyzowaną przyczyną zgłoszenia;
- ewentualne dołączenie do wniosku posiadanej dokumentacji dziecka (lekarskiej, szkolnej, terapeutycznej lub innej), która będzie istotna dla postępowania diagnostycznego;
- przy wydawaniu orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, dokumentacja medyczna dotycząca leczenia specjalistycznego;
- w przypadku wydawania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, dokumentacja medyczna wskazująca na rozpoznaną u dziecka niepełnosprawność (orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o niepełnosprawności, zaświadczenie lekarskie od specjalisty);
- w przypadku ucznia niedostosowanego społecznie postanowienie sądu o zastosowaniu środka wychowawczego w postaci umieszczenia małoletniego w młodzieżowym ośrodku wychowawczym, a ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym dokumentację wskazującą na zagrożenie.
- Wnioski rodziców lub prawnych opiekunów podlegają rejestracji w sekretariacie, następnie przekazywane są do poszczególnych specjalistów (psycholog, pedagog, logopeda). Czas oczekiwania na badanie jest uzależniony od ilości zgłoszeń.
- Priorytetowo traktowane są wnioski do indywidualnego nauczania, indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego, kształcenia specjalnego oraz te, które dotyczą wydania opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju.
- Poza kolejnością rozpatrywane są wnioski dotyczące interwencji kryzysowych (np. zagrożenie samobójstwem, akty przemocy).
- Termin spotkania ustalany jest telefonicznie z rodzicem lub z prawnym opiekunem.
- Na pierwszy, ustalony termin badania w poradni rodzin/opiekun prawny zgłasza się z niepełnoletnim dzieckiem osobiście. Na kolejne wizyty dziecko może przyjść z osobą dorosłą upoważnioną przez rodzica/opiekuna prawnego. Upoważnienie powinno mieć formę pisemną, zawierać dane personalne osoby upoważnionej, serię i numer jej dowodu osobistego oraz podpis osoby upoważniającej.
- Samodzielny powrót dziecka do domu jest możliwy wyłącznie za pisemną zgodą rodzica/prawnego opiekuna. W tym czasie za bezpieczeństwo dziecka odpowiada rodzic/prawny opiekun.
- Niemożliwość przybycia dziecka/ucznia na badania w wyznaczonym terminie – w uzasadnionym przypadku – należy zgłosić jak najwcześniej w sekretariacie Poradni (tel. 17 748 38 00), co umożliwi przyjęcie innego dziecka.
- W sytuacji dwukrotnego nie zgłoszenia się do Poradni w wyznaczonym terminie bez wcześniejszego powiadomienia – uznaje się, że rodzic/prawny opiekun rezygnuje
z wizyty w poradni. - W trosce o zdrowie pracowników i pozostałych klientów placówki, a równocześnie dla rzetelności diagnozy, w Poradni przyjmowane są tylko osoby zdrowe tzn. bez objawów infekcji. Zarówno dziecko, jak też osoba towarzysząca mu podczas wizyty w poradni, powinny być zdrowe. W przypadku złej kondycji psychofizycznej pacjenta, osoba diagnozująca dziecko może w danym dniu odmówić spotkania.
- Jeśli dziecko nosi okulary, aparaty słuchowe bądź implant ślimakowy to podczas wizyty w Poradni powinno je mieć ze sobą. Wskazane jest, aby uczniowie z trwałą lub okresową niepełnosprawnością ruchową byli wyposażeni w niezbędne pomoce techniczne, z których codziennie korzystają celem przemieszczania się tj. kule, wózki inwalidzkie.
- Opinie wydawane są rodzicom/opiekunom bądź pełnoletniemu uczniowi
w sekretariacie wyłącznie w czwartki i piątki w godzinach 8:00-15:00 za okazaniem dokumentu tożsamości.