Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Rzeszowie

ul. Rejtana 3
35-326 Rzeszów

Diagnoza i terapia
Pon. - Pt.: 8:00 - 18:00
Sekretariat
Pon. - Pt.: 7:30 - 15:30
Wydawanie opinii
Wt.-Śr.: 8:00 - 15:00

Statut, regulaminy

STATUT

PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 2  W RZESZOWIE

Uchwałą Nr 1/2014 z dnia 29 sierpnia 2014r

Rada Pedagogiczna Poradni Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2 w Rzeszowie postanowiła wprowadzić zmiany do Statutu w wyniku czego powstał tekst ujednolicony.

 

Rozdział I
§1. Postanowienia wstępne.

 

  1. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2, zwana dalej „Poradnią”, jest publiczną placówką oświatową zorganizowaną i działającą na zasadach określonych w:
    1. Ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (j.t. z 2004r Nr 256, poz.2572 ze zmianami)
    2. Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U z 2006 r, Nr 97, poz. 674 ze zmianami)
    3. Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 roku (Dz. U. z 2013 r, poz.199 r.) w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych , w tym publicznych poradni specjalistycznych.
    4. Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz. U. z 2010r Nr 228, poz. 1429)
    5. Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 roku w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2008r r 173, poz. 1072)
    6. Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 roku w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2008roku Nr 175, poz.1086
    7. Regulaminie Rady Pedagogicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Rzeszowie.
  2. Siedziba Poradni mieści się w Rzeszowie przy ul. Rejtana 3. Pomieszczenia wynajmowane są na podstawie umowy użyczenia zawartej pomiędzy Dyrektorem Zespołu Szkół Nr 2 a Dyrektorem Poradni Psychologiczno-Pedagogiczną Nr 2w Rzeszowie.
  3. Organem prowadzącym jest Gmina  Miasto Rzeszów.
  4. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Podkarpacki Kurator Oświaty
  5. Poradnia działa w ciągu całego roku jako placówka nieferyjna.
  6. Terenem działania Poradni są publiczne i niepubliczne placówki oświatowe zlokalizowane na terenie Gminy Miasto Rzeszów.
  7. Poradnia może udzielać pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek nie mających siedziby na terenie miasta Rzeszowa na podstawie porozumienia zawartego między organami prowadzącymi poradnie.
  8. Poradnia jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

 

Rozdział II
§ 2. Cele i zadania poradni

 

  1. Cele poradni:
    1. udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz  pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu
    2. udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży;
    3. wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  2. Zadania poradni:
    1. diagnozowanie dzieci i młodzieży;
    2. udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
    3. realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających  wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli  w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
    4. organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół  i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  3. Diagnoza dzieci i młodzieży prowadzona jest w  celu Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych potrzeb psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.
  4. Efektem diagnozowania dzieci i młodzieży jest w szczególności:
    1. wydanie opinii;
    2. wydanie orzeczenia o potrzebie: kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno- wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania;
    3. objęcie dzieci i młodzieży albo dzieci i młodzieży oraz rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną;
    4. wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.
  5. Poradnia może wydawać opinie także  w  innych sprawach, niż określone w przepisach a związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży.
  6. Bezpośrednia pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom i młodzieży oraz rodzicom polega na:
    1. prowadzeniu terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin;
    2. udzielaniu wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcena i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
    3. udzielaniu pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.
  7. Poradnia realizuje zadania  w formie:
    1. indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży;
    2. terapii rodziny;
    3. grup wsparcia;
    4. prowadzenia mediacji;
    5. interwencji kryzysowej
    6. warsztatów;
    7. porad i konsultacji;
    8. wykładów i prelekcji;
    9. działalności informacyjno-szkoleniowej;
    10. udziału w spotkaniach odpowiednio nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów;
    11. udziału w zebraniach rad pedagogicznych;
    12. organizowania i prowadzenia sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.
  8. Pracownicy pedagogiczni Poradni zobowiązani są do realizacji swoich zadań statutowych również poza Poradnią (w szkołach, placówkach a także w środowisku rodzinnym dziecka). Zakres tych zadań określa dyrektor Poradni.

 

Rozdział III
§ 3. Organy placówki.

  1. Organami poradni są:
    1. Dyrektor poradni;
    2. Rada Pedagogiczna.
  2. Do obowiązków Dyrektora placówki należy :
    1. kierowanie całokształtem działalności Poradni w oparciu o przepisy prawa oświatowego
    2. opracowanie dokumentów programowo-organizacyjnych Poradni ( arkusza organizacyjnego Poradni, projektu rocznego planu pracy i Programu Rozwoju Poradni, tygodniowego rozkładu zajęć pracowników)
    3. opracowanie zakresu obowiązków wszystkich pracowników
    4. dobór i zatrudnianie pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych
    5. sprawowanie wewnętrznego nadzoru pedagogicznego
    6. dokonywanie oceny pracy pracowników pedagogicznych
    7. zapewnianie bezpieczeństwa i higieny pracy
    8. realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej
    9. dbałość o majątek Poradni i powierzanie odpowiedzialności materialnej podległym pracownikom
    10. tworzenie właściwej atmosfery w placówce, opartej na zasadach wzajemnego szacunku, sprzyjającej efektywnej pracy i zapewnienie poczucia bezpieczeństwa jej pracownikom
    11. tworzenie i propagowanie pozytywnego wizerunku Poradni w środowisku
    12. sprawowanie kontroli zarządczej.
  3. Dyrektor jako kierownik placówki dla zatrudnionych w niej pracowników pedagogicznych oraz pracowników nie będących nauczycielami decyduje w sprawie:
    1. wydawania poleceń służbowych wszystkim pracownikom Poradni
    2. zatrudniania i zwalniania wszystkich pracowników Poradni
    3. premiowania i nagradzania pracowników oraz udzielania kar porządkowych
    4. decydowania o wewnętrznej organizacji pracy Poradni i jej bieżącego funkcjonowania
    5. wykorzystywania według własnego uznania (po konsultacji z Radą Pedagogiczną)środków finansowych przyznanych na działalność Poradni
    6. reprezentowania Poradni na zewnątrz i podpisywania dokumentów i korespondencji
    7. występowania z wnioskiem do Organu Prowadzącego o powierzenie stanowiska innemu pracownikowi pedagogicznemu Poradni w przypadku nieobecności dyrektora
    8. występowanie z wnioskami (po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej) o nagrody i odznaczenia dla pracowników Poradni.
  4. Dyrektor odpowiada za:
    1. poziom dydaktyczny i organizacyjny placówki
    2. zgodność funkcjonowania Poradni z przepisami prawa oświatowego i niniejszego statutu
    3. celowe wykorzystanie środków zapewnionych na działalność Poradni
    4. zgodne z przepisami prowadzenie dokumentacji Poradni i spraw pracowniczych.
  5. Dyrektor współpracuje z Radą Pedagogiczną, dyrektorami placówek oświatowych, związkami zawodowymi, różnymi stowarzyszeniami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
  6. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem poradni w zakresie realizacjijej statutowych zadań, wykonuje również zadania rady palcówki.
    1. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni oraz Dyrektor jako przewodniczący;
    2. Rada pedagogiczna przygotowuje i uchwala statut poradni;
    3. Kompetencje stanowiące i opiniujące rady pedagogicznej, obowiązki przewodniczącego oraz jej członków szczegółowo określa regulamin rady pedagogicznej;
    4. Rada pedagogiczna podejmuje problemy wynikające z rozbieżności stanowisk organów poradni;
    5. Członkowie rady pedagogicznej zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej  i nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach rad pedagogicznych, które mogą naruszać dobre imię placówki.

 

Rozdział IV
§ 4. W Poradni działa Zespół Orzekający powoływany przez dyrektora poradni.

  1. W skład Zespołu Orzekającego wchodzą:
    1. dyrektor poradni lub upoważniona przez niego osoba - jako przewodniczący zespołu;
    2. psycholog opracowujący diagnozę psychologiczną;
    3. pedagog opracowujący diagnozę pedagogiczną;
    4. lekarz opracowujący diagnozę lekarską;
    5. inni specjaliści w tym spoza poradni jeżeli ich udział w pracach zespołu jestniezbędny - opracowujący diagnozę w zakresie posiadanej specjalności.
  2. Zespół orzeka i wydaje orzeczenia o potrzebie:
    1. kształcenia specjalnego;
    2. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
    3. indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
    4. indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży;
    5. opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
  3. Zespół orzeka na wniosek rodziców / prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia.
  4. Wnioskodawca może wziąć udział w posiedzeniach zespołu.
  5. Zespoły orzekające działają na podstawie przepisów w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

 

Rozdział V
§ 5. Organizacja poradni.

  1. Organizację pracy poradni określa:
    1. arkusz organizacji poradni, opracowany przez dyrektora poradni z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego poradni w terminie do 30 kwietnia danego roku;
      1. arkusz organizacji poradni zatwierdza organ prowadzący poradnię w terminie do dnia 25 maja danego roku;
    2. roczny plan pracy zatwierdzony przez radę pedagogiczną;
    3. roczny plan finansowania zaopiniowany przez radę pedagogiczną;
    4. tygodniowy plan zajęć
    5. indywidualne zakresy obowiązków
    6. wewnętrzny regulamin pracy poradni.

 

Rozdział VI
§ 6. Pracownicy poradni.

  1. W poradni zatrudnia się pracowników:
    1. pedagogicznych (pedagogów, psychologów, logopedów, socjologów);
    2. administracyjnych (księgowa, sekretarz poradni, specjalista d/s kadr, referent d/s administracyjnych);
    3. lekarzy;
    4. pracowników obsługi (sprzątające, robotnik do pracy lekkiej).
  2. Wymagane kwalifikacje, prawa i obowiązki pracowników pedagogicznych określa Ustawa Karta Nauczyciela oraz jej nowelizacja z 6 IV 2000r, Rozporządzenie MENiS z dnia 12 III 2009r w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, obowiązujące w tym zakresie akty wykonawcze do ustawy.
  3. Liczbę pracowników ekonomiczno-administracyjnych i obsługi, rodzaj stanowisk określa dyrektor w zależności od potrzeb.
  4. Zakres obowiązków pracowników nie będących nauczycielami wynika z przepisów szczegółowych i zawarty jest w indywidualnych przydziałach czynności.
  5. Do zadań wicedyrektora należy:
    1. zastępowanie dyrektora podczas jego nieobecności;
    2. prowadzenie nadzoru pedagogicznego oraz dokumentacji z jego prowadzenia;
    3. współpraca z dyrektorem w zakresie przygotowywania i przeprowadzania oraz analizy ewaluacji pracy poradni;
    4. współpraca w przygotowywaniu organizacji pracy na każdy rok szkolny;
    5. kontrola dokumentacji badanych, dzienników pracy, dokumentacji z prowadzonej terapii;
    6. dbałość o dyscyplinę pracy pracowników pedagogicznych;
    7. dbałość o rytmiczność realizacji napływających skierowań oraz terminowość opracowania diagnozy;
    8. organizowanie szkoleniowych rad pedagogicznych;
    9. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
    10. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora
  6. Do zadań psychologa należy w szczególności:
    1. prowadzenie badań psychologicznych zgłaszających się do poradni dzieci, dokonywanie diagnozy poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych uczniów;
    2. prowadzenie wsparcia psychologicznego dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli oraz ustalanie metod pracy umożliwiających eliminowanie przyczyn ewentualnych zaburzeń i niepowodzeń;
    3. kształcenie u młodzieży umiejętności racjonalnego wyboru kierunku kształcenia  i zawodu;
    4. uczestniczenie w posiedzeniach zespołów orzekających;
    5. opracowywanie  i autoryzowanie opinii i orzeczeń w terminie 14 dni od daty badania;
    6. prowadzenie różnego rodzaju form psychologicznej terapii indywidualnej i grupowej, opracowywanie programów terapii i rozwoju;
    7. prowadzenie edukacji w zakresie ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci  i młodzieży, rodziców i nauczycieli;
    8. inicjowanie działalności terapeutycznej w środowisku, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych;
    9. współdziałanie z przedszkolami, szkołami, placówkami oświatowymi, sądem, policją, placówkami służby zdrowia oraz innymi instytucjami w celu pogłębiania oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych;
    10. doskonalenie umiejętności zawodowych poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
    11. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
    12. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  7. Do zadań pedagoga, zgodnie z przygotowaniem zawodowym, należy w szczególności:
    1. prowadzenie badań pedagogicznych zgłaszających się do poradni dzieci, dokonywanie diagnozy poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych uczniów;
    2. prowadzenie doradztwa pedagogicznego dla dzieci i młodzieży, rodziców oraz nauczycieli, pomaganie szkołom i przedszkolom w zakresie zwiększania efektywności oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych;
    3. prowadzenie indywidualnej lub grupowej terapii pedagogicznej,
    4. wspieranie nauczycieli w prowadzeniu terapii pedagogicznejw przedszkolach, szkołach, udzielanie pomocy merytorycznej w tym zakresie;
    5. uczestniczenie w posiedzeniach zespołów orzekających;
    6. opracowywanie indywidualnych programów terapeutycznych dla dzieci z odchyleniami i zaburzeniami rozwojowymi oraz ukierunkowywanie pracy z uczniami wybitnie uzdolnionymi;
    7. popularyzowanie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców i nauczycieli;
    8. wspieranie rodziny i szkoły w zakresie profilaktyki zaburzeń rozwojowych i trudności dydaktyczno-wychowawczych, inicjowanie różnorodnych form pracy wychowawczej w środowisku, w tym w środowisku rodzinnym dziecka;
    9. współdziałanie z innymi placówkami i instytucjami w sprawach dzieci i młodzieży;
    10. doskonalenie umiejętności zawodowych poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
    11. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
    12. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  8. Do zadań logopedy należy:
    1. dokonywanie diagnozy logopedycznej;
    2. prowadzenie badań przesiewowych w przedszkolach i przedszkolach;
    3. prowadzenie terapii wad wymowy;
    4. popularyzowanie wiedzy logopedycznej w zakresie profilaktyki zaburzeń mowy szczególnie wśród nauczycieli przedszkoli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym;
    5. współdziałanie z psychologiem i pedagogiem w celu wspólnego opracowywania diagnozy funkcjonowania ucznia i najefektywniejszych sposobów terapii;
    6. uczestniczenie w posiedzeniach zespołów orzekających;
    7. doskonalenie umiejętności zawodowych poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
    8. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
    9. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  9. Do zadań socjologa należy:
    1. dokonywanie diagnozy środowiska dzieci i młodzieży;
    2. prowadzenie grupowych zajęć profilaktycznych z dziećmi i młodzieżą;
    3. udzielanie porad rodzicom i dzieciom;
    4. wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
    5. współpraca ze środowiskiem (placówki, instytucje i organizacje na rzecz pomocy dzieciom i rodzicom);
    6. wspieranie nauczycieli w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne i rozwiązujących trudności i problemy wychowawcze poprzez:
      1. prowadzenie konsultacji z nauczycielami i innymi specjalistami oraz instytucjami działającymi na rzecz pomocy dzieciom, młodzieży i rodzicom;
      2. branie udziału w charakterze zaproszonego gościa w zebraniach rad pedagogicznych;
      3. wygłaszanie prelekcji dla nauczycieli i rodziców;
      4. prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych;
    7. doskonalenie umiejętności zawodowych poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
    8. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
    9. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  10. Do zadań lekarza należy:
    1. udział w zespołach orzekających;
    2. interpretowanie wyników badań dla potrzeb orzecznictwa;
    3. konsultacje lekarskie.
  11. Do zadań księgowej należy:
    1. organizacja i kierowanie działem księgowości;
    2. odpowiedzialność za prawidłową realizację polityki finansowej i przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
    3. prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością, zobowiązaniami podatkowymi, ubezpieczeniami i płacami;
    4. sporządzanie list płac z pełną dokumentacją i ewidencją dla celów kosztowych, podatkowych i ubezpieczeń społecznych;
    5. prowadzenie ksiąg rachunkowych, także w wersji elektronicznej;
    6. planowanie budżetu na dany rok budżetowy;
    7. klasyfikowanie i zatwierdzanie rachunków;
    8. przeprowadzanie inwentaryzacji oraz prowadzenie ksiąg inwentarzowych poradni;
    9. sporządzanie sprawozdawczości finansowej;
    10. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  12. Do zadań sekretarza poradni należy:      
    1. rejestracja wniosków rodziców i wysyłanie terminów badań;
    2. sporządzanie wykazu alfabetycznego przyjętych uczniów;
    3. porządkowanie i zabezpieczanie dokumentacji przebadanych uczniów;
    4. wydawanie rodzicom/uczniom opinii i orzeczeń;
    5. protokołowanie posiedzeń zespołów orzekających;
    6. prowadzenie dokumentacji administracyjnej zgodnie z odrębnymi przepisami;
    7. prowadzenie obsługi kasowej i bankowej, terminowe rozliczanie raportów kasowych;
    8. przechowywanie i zabezpieczanie pieczątek;
    9. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
    10. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  13. Do obowiązków specjalisty d/s kadr należy:  
    1. prowadzenie akt osobowych pracowników;
    2. przygotowywanie umów o pracę i innej dokumentacji związanej z zatrudnianiem;
    3. prowadzenie spraw w zakresie ruchu osobowego (premiowanie, awanse, wynagradzanie);
    4. przygotowywanie dokumentacji związanej ze zwolnieniem pracownika, przejściem na emeryturę, wydawanie świadectw pracy, innej dokumentacji;
    5. przechowywanie, ewidencjonowanie i archiwizowanie danych osobowycho pracownikach;
    6. prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości;
    7. prowadzenie kart urlopowych pracowników;
    8. dbałość o aktualizację książeczek zdrowia pracowników;
    9. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
    10. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  14. Do obowiązków referenta d/s administracyjnych należy:
    1. sporządzanie dokumentacji badanych uczniów oraz innych pism wychodzących  z poradni (opinie, orzeczenia);
    2. wydawanie rodzicom/uczniom opinii i orzeczeń;
    3. prowadzenie kartoteki testów psychologicznych i pomocy pedagogicznej;
    4. powielanie potrzebnych materiałów dydaktycznych;
    5. obsługiwanie poczty elektronicznej, przekazywanie informacji dyrektorowi;
    6. prowadzenie i odpowiedzialność za archiwum poradni;
    7. gromadzenie zamówień i rozliczanie dostaw materiałów biurowych;
    8. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
    9. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  15. Do obowiązków osoby sprzątającej należy:
    1. utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach poradni i piwnicach;
    2. utrzymanie czystości w toaletach;
    3. dbałość o bezpieczeństwo budynku i znajdującego się w nim sprzętu;
    4. przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej
    5. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  16. Do obowiązków robotnika do pracy lekkiej należy:
    1. Prowadzenie systematycznej kontroli stanu technicznego urządzeń w poradni;
    2. konserwacja i naprawa sprzętu i urządzeń znajdujących się w poradni;
    3. utrzymanie czystości wokół budynku;
    4. wysyłanie i odbiór poczty;
    5. przestrzeganie dyscypliny pracy;
    6. wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
  17. Szczegółowy zakres obowiązków poszczególnych pracowników określają indywidualne przydziały czynności.
  18. W Poradni  pomoc dzieciom i młodzieży może być udzielana przez wolontariuszy. Zadania Poradni wykonywane są przez wolontariuszy w sposób i na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji z dnia 01 lutego 2013 w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013 r. Nr 5, poz. 199).

 

Rozdział VII
§ 7. Dokumentacja Poradni.

  1. Podstawową dokumentację stanowią:
    1. orzeczenie organizacyjne
    2. arkusz organizacyjny;
    3. roczny plan pracy oraz wieloletni plan rozwoju placówki;
    4. plan wydatków budżetowych;
    5. roczne sprawozdanie statystyczne (SIO);
    6. tygodniowy harmonogram pracy;
    7. indywidualne przydziały czynności;
    8. książka przyjęć i udzielonej pomocy;
    9. karty indywidualne uczniów;
    10. wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy poradni, zawierający numer porządkowy, imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia i adres zamieszkania;
    11. rejestr wydanych opinii, zawierający numer porządkowy z wykazu alfabetycznego, numer opinii oraz datę jej wydania;
    12. rejestr wydanych orzeczeń, zawierający numer porządkowy z wykazu alfabetycznego, numer orzeczenia, datę jego wydania;
    13. protokoły posiedzeń rad pedagogicznych
    14. protokoły posiedzeń zespołów orzekających;
    15. indywidualne dzienniki pracy;
    16. dzienniki zajęć specjalistycznych z grupą;
    17. książka inwentarzowa i druki ścisłego zarachowania;
    18. dokumentacja administracyjna prowadzona zgodnie z odrębnymi przepisami.
    19. dokumentacja finansowo-kadrowa

 

Rozdział VIII
§ 8. Realizując powyższe zadania poradnia:

  1. Współpracuje z przedszkolami, szkołami, służbą zdrowia, administracją oświatową, samorządami terytorialnymi, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży, rodzicom oraz nauczycielom.
  2. Inspiruje pracę szkół w zakresie przygotowania uczniów do właściwego wyboru kształcenia i zawodu, wspomaga w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w celu przezwyciężania trudności szkolnych i zaburzeń  w zachowaniu występujących u dzieci.

 

Rozdział IX
§ 9.Przepisy końcowe.

  1. Zasady prowadzenia gospodarki finansowej określają odrębne przepisy.
  2. Poradnia używa dwóch pieczęci następującej treści:
    1. Pieczęć urzędowa okrągła z godłem państwa w środku, z napisem:

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA NR 2 W RZESZOWIE

  1. Pieczęć podłużna zawierająca pełną nazwę poradni:

PORADNIA

PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA Nr 2

35-326 Rzeszów,  ul. Rejtana 3

tel. 17 748 38 00   001030167

  1. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji poradni regulują odrębne przepisy.

Formularz kontaktowy

Dane
Treść

Przetwarzamy dane osobowe w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności.