STATUT
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NR 2 W RZESZOWIE
Uchwałą Nr 1/2014 z dnia 29 sierpnia 2014r
Rada Pedagogiczna Poradni Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2 w Rzeszowie postanowiła wprowadzić zmiany do Statutu w wyniku czego powstał tekst ujednolicony.
Rozdział I
§1. Postanowienia wstępne.
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 2, zwana dalej „Poradnią”, jest publiczną placówką oświatową zorganizowaną i działającą na zasadach określonych w:
- Ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (j.t. z 2004r Nr 256, poz.2572 ze zmianami)
- Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U z 2006 r, Nr 97, poz. 674 ze zmianami)
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 roku (Dz. U. z 2013 r, poz.199 r.) w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych , w tym publicznych poradni specjalistycznych.
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w tym publicznej poradni specjalistycznej (Dz. U. z 2010r Nr 228, poz. 1429)
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 roku w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2008r r 173, poz. 1072)
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 roku w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2008roku Nr 175, poz.1086
- Regulaminie Rady Pedagogicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Rzeszowie.
- Siedziba Poradni mieści się w Rzeszowie przy ul. Rejtana 3. Pomieszczenia wynajmowane są na podstawie umowy użyczenia zawartej pomiędzy Dyrektorem Zespołu Szkół Nr 2 a Dyrektorem Poradni Psychologiczno-Pedagogiczną Nr 2w Rzeszowie.
- Organem prowadzącym jest Gmina Miasto Rzeszów.
- Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Podkarpacki Kurator Oświaty
- Poradnia działa w ciągu całego roku jako placówka nieferyjna.
- Terenem działania Poradni są publiczne i niepubliczne placówki oświatowe zlokalizowane na terenie Gminy Miasto Rzeszów.
- Poradnia może udzielać pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek nie mających siedziby na terenie miasta Rzeszowa na podstawie porozumienia zawartego między organami prowadzącymi poradnie.
- Poradnia jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Rozdział II
§ 2. Cele i zadania poradni
- Cele poradni:
- udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu
- udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży;
- wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Zadania poradni:
- diagnozowanie dzieci i młodzieży;
- udzielanie dzieciom i młodzieży oraz rodzicom bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
- organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
- Diagnoza dzieci i młodzieży prowadzona jest w celu Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych potrzeb psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.
- Efektem diagnozowania dzieci i młodzieży jest w szczególności:
- wydanie opinii;
- wydanie orzeczenia o potrzebie: kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno- wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania;
- objęcie dzieci i młodzieży albo dzieci i młodzieży oraz rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną;
- wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.
- Poradnia może wydawać opinie także w innych sprawach, niż określone w przepisach a związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży.
- Bezpośrednia pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dzieciom i młodzieży oraz rodzicom polega na:
- prowadzeniu terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin;
- udzielaniu wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcena i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
- udzielaniu pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych.
- Poradnia realizuje zadania w formie:
- indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży;
- terapii rodziny;
- grup wsparcia;
- prowadzenia mediacji;
- interwencji kryzysowej
- warsztatów;
- porad i konsultacji;
- wykładów i prelekcji;
- działalności informacyjno-szkoleniowej;
- udziału w spotkaniach odpowiednio nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów;
- udziału w zebraniach rad pedagogicznych;
- organizowania i prowadzenia sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.
- Pracownicy pedagogiczni Poradni zobowiązani są do realizacji swoich zadań statutowych również poza Poradnią (w szkołach, placówkach a także w środowisku rodzinnym dziecka). Zakres tych zadań określa dyrektor Poradni.
Rozdział III
§ 3. Organy placówki.
- Organami poradni są:
- Dyrektor poradni;
- Rada Pedagogiczna.
- Do obowiązków Dyrektora placówki należy :
- kierowanie całokształtem działalności Poradni w oparciu o przepisy prawa oświatowego
- opracowanie dokumentów programowo-organizacyjnych Poradni ( arkusza organizacyjnego Poradni, projektu rocznego planu pracy i Programu Rozwoju Poradni, tygodniowego rozkładu zajęć pracowników)
- opracowanie zakresu obowiązków wszystkich pracowników
- dobór i zatrudnianie pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych
- sprawowanie wewnętrznego nadzoru pedagogicznego
- dokonywanie oceny pracy pracowników pedagogicznych
- zapewnianie bezpieczeństwa i higieny pracy
- realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej
- dbałość o majątek Poradni i powierzanie odpowiedzialności materialnej podległym pracownikom
- tworzenie właściwej atmosfery w placówce, opartej na zasadach wzajemnego szacunku, sprzyjającej efektywnej pracy i zapewnienie poczucia bezpieczeństwa jej pracownikom
- tworzenie i propagowanie pozytywnego wizerunku Poradni w środowisku
- sprawowanie kontroli zarządczej.
- Dyrektor jako kierownik placówki dla zatrudnionych w niej pracowników pedagogicznych oraz pracowników nie będących nauczycielami decyduje w sprawie:
- wydawania poleceń służbowych wszystkim pracownikom Poradni
- zatrudniania i zwalniania wszystkich pracowników Poradni
- premiowania i nagradzania pracowników oraz udzielania kar porządkowych
- decydowania o wewnętrznej organizacji pracy Poradni i jej bieżącego funkcjonowania
- wykorzystywania według własnego uznania (po konsultacji z Radą Pedagogiczną)środków finansowych przyznanych na działalność Poradni
- reprezentowania Poradni na zewnątrz i podpisywania dokumentów i korespondencji
- występowania z wnioskiem do Organu Prowadzącego o powierzenie stanowiska innemu pracownikowi pedagogicznemu Poradni w przypadku nieobecności dyrektora
- występowanie z wnioskami (po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej) o nagrody i odznaczenia dla pracowników Poradni.
- Dyrektor odpowiada za:
- poziom dydaktyczny i organizacyjny placówki
- zgodność funkcjonowania Poradni z przepisami prawa oświatowego i niniejszego statutu
- celowe wykorzystanie środków zapewnionych na działalność Poradni
- zgodne z przepisami prowadzenie dokumentacji Poradni i spraw pracowniczych.
- Dyrektor współpracuje z Radą Pedagogiczną, dyrektorami placówek oświatowych, związkami zawodowymi, różnymi stowarzyszeniami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.
- Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem poradni w zakresie realizacjijej statutowych zadań, wykonuje również zadania rady palcówki.
- W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy pracownicy pedagogiczni oraz Dyrektor jako przewodniczący;
- Rada pedagogiczna przygotowuje i uchwala statut poradni;
- Kompetencje stanowiące i opiniujące rady pedagogicznej, obowiązki przewodniczącego oraz jej członków szczegółowo określa regulamin rady pedagogicznej;
- Rada pedagogiczna podejmuje problemy wynikające z rozbieżności stanowisk organów poradni;
- Członkowie rady pedagogicznej zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej i nieujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach rad pedagogicznych, które mogą naruszać dobre imię placówki.
Rozdział IV
§ 4. W Poradni działa Zespół Orzekający powoływany przez dyrektora poradni.
- W skład Zespołu Orzekającego wchodzą:
- dyrektor poradni lub upoważniona przez niego osoba - jako przewodniczący zespołu;
- psycholog opracowujący diagnozę psychologiczną;
- pedagog opracowujący diagnozę pedagogiczną;
- lekarz opracowujący diagnozę lekarską;
- inni specjaliści w tym spoza poradni jeżeli ich udział w pracach zespołu jestniezbędny - opracowujący diagnozę w zakresie posiadanej specjalności.
- Zespół orzeka i wydaje orzeczenia o potrzebie:
- kształcenia specjalnego;
- zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
- indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;
- indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży;
- opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Zespół orzeka na wniosek rodziców / prawnych opiekunów lub pełnoletniego ucznia.
- Wnioskodawca może wziąć udział w posiedzeniach zespołu.
- Zespoły orzekające działają na podstawie przepisów w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Rozdział V
§ 5. Organizacja poradni.
- Organizację pracy poradni określa:
- arkusz organizacji poradni, opracowany przez dyrektora poradni z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego poradni w terminie do 30 kwietnia danego roku;
- arkusz organizacji poradni zatwierdza organ prowadzący poradnię w terminie do dnia 25 maja danego roku;
- roczny plan pracy zatwierdzony przez radę pedagogiczną;
- roczny plan finansowania zaopiniowany przez radę pedagogiczną;
- tygodniowy plan zajęć
- indywidualne zakresy obowiązków
- wewnętrzny regulamin pracy poradni.
- arkusz organizacji poradni, opracowany przez dyrektora poradni z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego poradni w terminie do 30 kwietnia danego roku;
Rozdział VI
§ 6. Pracownicy poradni.
- W poradni zatrudnia się pracowników:
- pedagogicznych (pedagogów, psychologów, logopedów, socjologów);
- administracyjnych (księgowa, sekretarz poradni, specjalista d/s kadr, referent d/s administracyjnych);
- lekarzy;
- pracowników obsługi (sprzątające, robotnik do pracy lekkiej).
- Wymagane kwalifikacje, prawa i obowiązki pracowników pedagogicznych określa Ustawa Karta Nauczyciela oraz jej nowelizacja z 6 IV 2000r, Rozporządzenie MENiS z dnia 12 III 2009r w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, obowiązujące w tym zakresie akty wykonawcze do ustawy.
- Liczbę pracowników ekonomiczno-administracyjnych i obsługi, rodzaj stanowisk określa dyrektor w zależności od potrzeb.
- Zakres obowiązków pracowników nie będących nauczycielami wynika z przepisów szczegółowych i zawarty jest w indywidualnych przydziałach czynności.
- Do zadań wicedyrektora należy:
- zastępowanie dyrektora podczas jego nieobecności;
- prowadzenie nadzoru pedagogicznego oraz dokumentacji z jego prowadzenia;
- współpraca z dyrektorem w zakresie przygotowywania i przeprowadzania oraz analizy ewaluacji pracy poradni;
- współpraca w przygotowywaniu organizacji pracy na każdy rok szkolny;
- kontrola dokumentacji badanych, dzienników pracy, dokumentacji z prowadzonej terapii;
- dbałość o dyscyplinę pracy pracowników pedagogicznych;
- dbałość o rytmiczność realizacji napływających skierowań oraz terminowość opracowania diagnozy;
- organizowanie szkoleniowych rad pedagogicznych;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora
- Do zadań psychologa należy w szczególności:
- prowadzenie badań psychologicznych zgłaszających się do poradni dzieci, dokonywanie diagnozy poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych uczniów;
- prowadzenie wsparcia psychologicznego dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli oraz ustalanie metod pracy umożliwiających eliminowanie przyczyn ewentualnych zaburzeń i niepowodzeń;
- kształcenie u młodzieży umiejętności racjonalnego wyboru kierunku kształcenia i zawodu;
- uczestniczenie w posiedzeniach zespołów orzekających;
- opracowywanie i autoryzowanie opinii i orzeczeń w terminie 14 dni od daty badania;
- prowadzenie różnego rodzaju form psychologicznej terapii indywidualnej i grupowej, opracowywanie programów terapii i rozwoju;
- prowadzenie edukacji w zakresie ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli;
- inicjowanie działalności terapeutycznej w środowisku, w tym udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych;
- współdziałanie z przedszkolami, szkołami, placówkami oświatowymi, sądem, policją, placówkami służby zdrowia oraz innymi instytucjami w celu pogłębiania oddziaływań profilaktyczno-wychowawczych;
- doskonalenie umiejętności zawodowych poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do zadań pedagoga, zgodnie z przygotowaniem zawodowym, należy w szczególności:
- prowadzenie badań pedagogicznych zgłaszających się do poradni dzieci, dokonywanie diagnozy poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych uczniów;
- prowadzenie doradztwa pedagogicznego dla dzieci i młodzieży, rodziców oraz nauczycieli, pomaganie szkołom i przedszkolom w zakresie zwiększania efektywności oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych;
- prowadzenie indywidualnej lub grupowej terapii pedagogicznej,
- wspieranie nauczycieli w prowadzeniu terapii pedagogicznejw przedszkolach, szkołach, udzielanie pomocy merytorycznej w tym zakresie;
- uczestniczenie w posiedzeniach zespołów orzekających;
- opracowywanie indywidualnych programów terapeutycznych dla dzieci z odchyleniami i zaburzeniami rozwojowymi oraz ukierunkowywanie pracy z uczniami wybitnie uzdolnionymi;
- popularyzowanie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców i nauczycieli;
- wspieranie rodziny i szkoły w zakresie profilaktyki zaburzeń rozwojowych i trudności dydaktyczno-wychowawczych, inicjowanie różnorodnych form pracy wychowawczej w środowisku, w tym w środowisku rodzinnym dziecka;
- współdziałanie z innymi placówkami i instytucjami w sprawach dzieci i młodzieży;
- doskonalenie umiejętności zawodowych poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do zadań logopedy należy:
- dokonywanie diagnozy logopedycznej;
- prowadzenie badań przesiewowych w przedszkolach i przedszkolach;
- prowadzenie terapii wad wymowy;
- popularyzowanie wiedzy logopedycznej w zakresie profilaktyki zaburzeń mowy szczególnie wśród nauczycieli przedszkoli i rodziców dzieci w wieku przedszkolnym;
- współdziałanie z psychologiem i pedagogiem w celu wspólnego opracowywania diagnozy funkcjonowania ucznia i najefektywniejszych sposobów terapii;
- uczestniczenie w posiedzeniach zespołów orzekających;
- doskonalenie umiejętności zawodowych poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do zadań socjologa należy:
- dokonywanie diagnozy środowiska dzieci i młodzieży;
- prowadzenie grupowych zajęć profilaktycznych z dziećmi i młodzieżą;
- udzielanie porad rodzicom i dzieciom;
- wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
- współpraca ze środowiskiem (placówki, instytucje i organizacje na rzecz pomocy dzieciom i rodzicom);
- wspieranie nauczycieli w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne i rozwiązujących trudności i problemy wychowawcze poprzez:
- prowadzenie konsultacji z nauczycielami i innymi specjalistami oraz instytucjami działającymi na rzecz pomocy dzieciom, młodzieży i rodzicom;
- branie udziału w charakterze zaproszonego gościa w zebraniach rad pedagogicznych;
- wygłaszanie prelekcji dla nauczycieli i rodziców;
- prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych;
- doskonalenie umiejętności zawodowych poprzez udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do zadań lekarza należy:
- udział w zespołach orzekających;
- interpretowanie wyników badań dla potrzeb orzecznictwa;
- konsultacje lekarskie.
- Do zadań księgowej należy:
- organizacja i kierowanie działem księgowości;
- odpowiedzialność za prawidłową realizację polityki finansowej i przestrzeganie dyscypliny budżetowej;
- prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością, zobowiązaniami podatkowymi, ubezpieczeniami i płacami;
- sporządzanie list płac z pełną dokumentacją i ewidencją dla celów kosztowych, podatkowych i ubezpieczeń społecznych;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych, także w wersji elektronicznej;
- planowanie budżetu na dany rok budżetowy;
- klasyfikowanie i zatwierdzanie rachunków;
- przeprowadzanie inwentaryzacji oraz prowadzenie ksiąg inwentarzowych poradni;
- sporządzanie sprawozdawczości finansowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do zadań sekretarza poradni należy:
- rejestracja wniosków rodziców i wysyłanie terminów badań;
- sporządzanie wykazu alfabetycznego przyjętych uczniów;
- porządkowanie i zabezpieczanie dokumentacji przebadanych uczniów;
- wydawanie rodzicom/uczniom opinii i orzeczeń;
- protokołowanie posiedzeń zespołów orzekających;
- prowadzenie dokumentacji administracyjnej zgodnie z odrębnymi przepisami;
- prowadzenie obsługi kasowej i bankowej, terminowe rozliczanie raportów kasowych;
- przechowywanie i zabezpieczanie pieczątek;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do obowiązków specjalisty d/s kadr należy:
- prowadzenie akt osobowych pracowników;
- przygotowywanie umów o pracę i innej dokumentacji związanej z zatrudnianiem;
- prowadzenie spraw w zakresie ruchu osobowego (premiowanie, awanse, wynagradzanie);
- przygotowywanie dokumentacji związanej ze zwolnieniem pracownika, przejściem na emeryturę, wydawanie świadectw pracy, innej dokumentacji;
- przechowywanie, ewidencjonowanie i archiwizowanie danych osobowycho pracownikach;
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości;
- prowadzenie kart urlopowych pracowników;
- dbałość o aktualizację książeczek zdrowia pracowników;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do obowiązków referenta d/s administracyjnych należy:
- sporządzanie dokumentacji badanych uczniów oraz innych pism wychodzących z poradni (opinie, orzeczenia);
- wydawanie rodzicom/uczniom opinii i orzeczeń;
- prowadzenie kartoteki testów psychologicznych i pomocy pedagogicznej;
- powielanie potrzebnych materiałów dydaktycznych;
- obsługiwanie poczty elektronicznej, przekazywanie informacji dyrektorowi;
- prowadzenie i odpowiedzialność za archiwum poradni;
- gromadzenie zamówień i rozliczanie dostaw materiałów biurowych;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do obowiązków osoby sprzątającej należy:
- utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach poradni i piwnicach;
- utrzymanie czystości w toaletach;
- dbałość o bezpieczeństwo budynku i znajdującego się w nim sprzętu;
- przestrzeganie dyscypliny pracy oraz tajemnicy służbowej
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Do obowiązków robotnika do pracy lekkiej należy:
- Prowadzenie systematycznej kontroli stanu technicznego urządzeń w poradni;
- konserwacja i naprawa sprzętu i urządzeń znajdujących się w poradni;
- utrzymanie czystości wokół budynku;
- wysyłanie i odbiór poczty;
- przestrzeganie dyscypliny pracy;
- wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb placówki i zleconych przez dyrektora.
- Szczegółowy zakres obowiązków poszczególnych pracowników określają indywidualne przydziały czynności.
- W Poradni pomoc dzieciom i młodzieży może być udzielana przez wolontariuszy. Zadania Poradni wykonywane są przez wolontariuszy w sposób i na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji z dnia 01 lutego 2013 w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz. U. z 2013 r. Nr 5, poz. 199).
Rozdział VII
§ 7. Dokumentacja Poradni.
- Podstawową dokumentację stanowią:
- orzeczenie organizacyjne
- arkusz organizacyjny;
- roczny plan pracy oraz wieloletni plan rozwoju placówki;
- plan wydatków budżetowych;
- roczne sprawozdanie statystyczne (SIO);
- tygodniowy harmonogram pracy;
- indywidualne przydziały czynności;
- książka przyjęć i udzielonej pomocy;
- karty indywidualne uczniów;
- wykaz alfabetyczny dzieci i młodzieży korzystających z pomocy poradni, zawierający numer porządkowy, imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia i adres zamieszkania;
- rejestr wydanych opinii, zawierający numer porządkowy z wykazu alfabetycznego, numer opinii oraz datę jej wydania;
- rejestr wydanych orzeczeń, zawierający numer porządkowy z wykazu alfabetycznego, numer orzeczenia, datę jego wydania;
- protokoły posiedzeń rad pedagogicznych
- protokoły posiedzeń zespołów orzekających;
- indywidualne dzienniki pracy;
- dzienniki zajęć specjalistycznych z grupą;
- książka inwentarzowa i druki ścisłego zarachowania;
- dokumentacja administracyjna prowadzona zgodnie z odrębnymi przepisami.
- dokumentacja finansowo-kadrowa
Rozdział VIII
§ 8. Realizując powyższe zadania poradnia:
- Współpracuje z przedszkolami, szkołami, służbą zdrowia, administracją oświatową, samorządami terytorialnymi, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom i młodzieży, rodzicom oraz nauczycielom.
- Inspiruje pracę szkół w zakresie przygotowania uczniów do właściwego wyboru kształcenia i zawodu, wspomaga w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w celu przezwyciężania trudności szkolnych i zaburzeń w zachowaniu występujących u dzieci.
Rozdział IX
§ 9.Przepisy końcowe.
- Zasady prowadzenia gospodarki finansowej określają odrębne przepisy.
- Poradnia używa dwóch pieczęci następującej treści:
- Pieczęć urzędowa okrągła z godłem państwa w środku, z napisem:
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA NR 2 W RZESZOWIE
- Pieczęć podłużna zawierająca pełną nazwę poradni:
PORADNIA
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA Nr 2
35-326 Rzeszów, ul. Rejtana 3
tel. 17 748 38 00 001030167
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji poradni regulują odrębne przepisy.